Türkiye teknoloji perakendeciliğinin ve e-ticaretin öncü markası Teknosa’da kasım ayı boyunca süren kampanyalarda adetsel olarak en çok akıllı telefonlar ilgi gördü. Akıllı telefonları sırasıyla cep telefonu şarj aygıtları, LCD TV’ler, bluetooth kulaklıklar ve cep telefonu kılıfları izledi. Teknolojiseverler binlerce eserin yanı sıra bilhassa epilasyon aygıtları, PlayStation oyunları ve kablosuz kulak içi kulaklarda sunulan fırsatlara da büyük ilgi gösterdi.
Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, büyük kampanyaların gerçekleştirildiği kasım ayı boyunca fırsat ve avantajlarını genişleterek, telekomdan beyaz eşyaya, TV’den aksesuara binlerce eseri tüketicilerle buluşturdu. Teknosa’nın Kasım ayı verilerine nazaran, tüketiciler adetsel olarak en çok akıllı telefon satın aldı. Akıllı telefonları sırasıyla cep telefonu şarj aygıtları, LCD TV’ler, bluetooth kulaklıklar ve cep telefonu kılıfları takip etti. Akıllı telefonlarda ekran boyutuna nazaran en çok 6 -6.5 inç ortası eserler tercih edildi. Bilhassa pandemiyle birlikte daha büyük ekranların tercih edildiği TV’lerde, 50 -55 ortası ekran boyutuna ve 4K çözünürlüğe sahip modeller ağır ilgi gördü.
Küçük konut aletlerinin gözdesi erkek bakım kitleri
Teknosa’nın kasım fırsatları pek çok eser kümesini da hareketlendirdi. Geçen yıla nazaran en çok artış lazer epilasyon ve epilatör aygıtları, PlayStation oyunları, kablosuz kulak içi kulaklar, saç şekillendirme makineleri, kahve makineleri ve giyilebilir aksesuarlarda yaşandı. Tıpkı biçimde çamaşır, kurutma ve bulaşık makineleri, şarjlı süpürgeler, erkek bakım kitleri, robot süpürgeler, blender setleri ve fritözler de öne çıktı. Küçük konut aletleri kategorisi ayrıntılı incelendiğinde ise kasım ayının yıldızı erkek bakım kitleri oldu. Bu eseri sırasıyla fritöz, şarjlı süpürge, elektrikli süpürge ve robot süpürge takip etti.
55 yaş üstünün tercihi LCD TV
Yaş kümeleri ortasında tercih edilen eserler açısından çok büyük farklar olmasa da LCD TV tercihlerinde bu durum değişti. Kasım ayında LCD TV eser kümesi 18-35 yaş kümesindeki tüketicilerin en çok tercih ettiği 4’üncü, 46-45 yaş kümesindeki tüketicilerin en çok tercih ettiği 3’üncü eser kümesi olurken, 55 yaş üstü kümenin listesinde 2’nci sıraya kadar yükseldi.
Geçen kasıma nazaran tanınan olan ürünler
Teknosa’da geçen yıl Kasım ayına nazaran adetsel olarak en çok artan birinci 10 eser kümesi şöyle sıralandı: Akıllı saat aksesuarları, fritöz, tam otomatik espresso makinesi, tıraş aksesuarları, giyilebilir aksesuarlar, cep telefonu aksesuarları, akıllı saat, smoothie blender, konsol aksesuar, kablosuz kulak üstü kulaklık.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı